28.12.11

lezen



tussentijd, tijd er tussenin, om te bezinnen, op te ruimen en te ordenen
terugkijkend op dit jaar...
overal zie je lijstjes, de beste 10, een top 100
mijn voornemen voor 2011 was meer te lezen, minstens één boek per week
en dat is gelukt
hierbij mijn jaar in 11 boeken

Home made Winter - Yvette van Boven (kookboek/cookbook)
Het weerzien/The Middle place - Nicci Gerrard
Kind van me/Fantomsmartor - Barbara Voors
Een duif en een jongen/Jona ve-na'ar - Meir Shalev
Iedere dag, ieder uur/Jeden Tag, jede stunde - Natasa Dragnic
De vertrouweling/Le confident - Hélene Grémillon
Pattern - Orla Kiely
Het begin van tranen - Bernlef
Heb vertrouwen/Have a little faith, a true story - Mitch Albom
Where Children Sleep - James Mollison

en natuurlijk/and of course:
The Morran Book Project!


read

interim, time in between, to reflect, clean up and organize 
looking back at this year...
you see lists everywhere, the best 10, a top 100
my intention for 2011 was to read more, at least one book per week
and that has succeeded
hereby my year in 11 books

11 opmerkingen:

  1. Nothing like fulfilled intentions! I might try to make a list for 2012. I usually read at night; laying in bed, with my eyes closed, listening to audiobooks :) You'd be on my 10 best comments-list for 2011. No doubt.
    xx Lilli

    BeantwoordenVerwijderen
  2. great collection! bravery too...
    aj, and i'm fascinated by those grapes (?) in front...
    n♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh if i got payed for reading... just ordered jedentag, jede stunde?
    and already started to read passionfruit, forgot the autor, but you like him!
    could stay for ever in this mode, talking, giggling, eating, reading, walking... hope you are fine my liebe freundin, deine julia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anoniem29.12.11

    Hi, I am Natasa Dragnic, the author of Iedere dag, ieder uur that you put on your list, thank you very much for liking my novel. I tried to share this on Dora&Luka's facebook site (http://www.facebook.com/pages/Natasa-Dragnic-Dora-Luka/128047293940782), unfortunately it does not work, I don't know why...
    But anyway, I wish you all the best in the new year, good reads above all...
    Natasa

    BeantwoordenVerwijderen
  5. You make me want to go to the bookshop right now :) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lijstje stop ik in mijn nieuwe agenda. Bernlef wil ik wel opnieuw lezen.Kiely om huiselijk te watertanden. Winter mag ook de keuken binnen. en....
    Zo krijg ik wel zin in avonduren voor het nieuwe jaar.

    Prettig jaareinde!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dear Patrice, great collection. I'm always happy to meet another bookworm like me..;-)
    Best wishes and Happy new year!...xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. lieve patrice
    wow,
    een per week,
    wat fijn!
    voornemen voor 2012?

    ziet er heel erg gezellig uit in iedere geval.
    ik hou heel veel van boeken van barabara voors, of ooit tenminste.

    gelukkig nieuw jaar

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Delicious food... for the mind and the tummy,
    dearest Patrice!
    Books are other worlds I love to jump into...

    See you in 2012... Happy New Year!

    Love,
    Ariane.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Patrice,fijn dat je zoveel tijd hebt kunnen vrijmaken om te lezen.
    Ik wens jou en je gezin een fijn,gezond nieuwjaar toe !
    Grinnik en leuke vaarten met Trees :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hugs, huge hugs from me to you!
    Happy New Year, my dear friend!

    we have tiny little white cover, like icing sugar on the ground :)

    BeantwoordenVerwijderen

Blogarchief

Volgers